Σελίδες

Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ΄ Λυκείου: Παράδοση - Μνημεία

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ


παράδοση from nikosas

Δείτε επίσης:

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΤΟ... ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
http://www.study4exams.gr/mod_greek/course/view.php?id=205#1

Έκθεση Γ΄ Λυκείου: Μνημεία – Αρχαιολογικοί χώροι – Μουσεία
https://latistor.blogspot.com/2016/08/blog-post_20.html

Έκθεση Γ΄ Λυκείου: Παράδοση
https://latistor.blogspot.com/2015/09/blog-post.html

Σχεδιάγραμμα:
https://free.openeclass.org/modules/document/file.php

Παράδοση -Πολιτισμική κρίση
https://ekthesi.tumblr.com/paradosi

Πολιτιστικά Μνημεία
https://ekthesi.tumblr.com/mnimeia

«Όσο περισσότερα ξέρετε για την αρχαία αρχιτεκτονική...»:Ακρόπολη
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7043?locale=el

Τα γλυπτά του Παρθενώνα
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7042?locale=el

Οδυσσέας: Πολιτιστικός κόμβος του υπουργείου Πολιτισμού
http://odysseus.culture.gr/h/2/gh20.jsp

23 θεματικά μουσεία που αξίζει να επισκεφτείτε στην Ελλάδα
https://antikleidi.com/2015/11/04/23-thematika-parka-ellada/



Ήθη, έθιμα και παραδόσεις του ελληνικού λαού from xristmalamis


ΚΕΙΜΕΝΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ: ΠΑΡΑΔΟΣΗ
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C130/601/3949,17609/

Οι ελληνικοί τόποι και τα μνημεία τους
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C130/601/3949,17603/

Κορνήλιος Καστοριάδης – Οι μύθοι της παράδοσής μας
https://antikleidi.com/2017/06/18/kastoriadis_mithi_paradosis/

Τι φταίει για την κακοδαιμονία των Ελλήνων; Μια σπάνια συνέντευξη του Οδυσσέα Ελύτη
https://antikleidi.com/2012/09/03/elitis-2-2/

Γεώργιος Μπαμπινιώτης: Έχει μέλλον το παρελθόν;
https://www.kathimerini.gr/415139/article/politismos/arxeio-politismoy/apoyh--exei-mellon-to-parel8on

Χρήστος Γιανναράς: Εκβαρβαρωμένος «πολιτισμός»
https://www.kathimerini.gr/1056283/opinion/epikairothta/politikh/ekvarvarwmenos-politismos

Χρήστος; Γιανναράς: Επιτέλους, τι θέλουμε;
https://www.kathimerini.gr/375637/article/epikairothta/ellada/apoyh-epiteloys-ti-8eloyme

Κωνσταντίνος Πουλής: Τι είναι «χριστουγεννιάτικη παράδοση»; Για την ακρίβεια: τι είναι «παράδοση»;
https://thepressproject.gr/ti-einai-xristougenniatiki-paradosi-gia-tin-akribeia-ti-einai-paradosi/

Μανόλης Δρεττάκης:  Παράδοση και ρίζες στη ζωή του έθνους
https://www.kathimerini.gr/196979/article/epikairothta/ellada/paradosh-kai-rizes-sth-zwh-toy-e8noys

Της Τασουλας Καραϊσκακη:Το «φόντο» της ματαιοδοξίας
https://www.kathimerini.gr/720762/opinion/epikairothta/arxeio-monimes-sthles/to-fonto-ths-mataiodo3ias

Φοίβος Γκικόπουλος: Αναζητώντας την παράδοση
https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/10939_anazitontas-tin-paradosi

Φοίβος Γκικόπουλος: Η παράδοση και το πνεύμα της εποχής
https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/164661_i-paradosi-kai-pneyma-tis-epohis

Τάσης Παπαϊωάννου: Παράδοση και νεωτερικότητα στην αρχιτεκτονική
https://www.efsyn.gr/tehnes/eikastika/114332_paradosi-kai-neoterikotita-stin-arhitektoniki

Jason Stanley – Πως λειτουργεί ο φασισμός. Το μυθικό παρελθόν
https://antikleidi.com/2019/03/14/jason-stanley_facsicm/

Ελληνικότητα : Βίωμα ή αυθεντικότητα;
https://antikleidi.com/2018/03/25/elinikotita/

Ο... λίγος ακρωτηριασμός, για χάρη της παράδοσης!
https://www.efsyn.gr/kosmos/maties-ston-kosmo/gynaikes-toy-kosmoy/60823_o-ligos-akrotiriasmos-gia-hari-tis-paradosis

Μια χώρα που ζήταγε Ελγίνεια κι έθαβε τα δικά της αρχαία
https://antiphono.wordpress.com/2019/12/1

Βασιλική Χρυσοστομίδου: «Η παράδοση επιβιώνει γιατί αφορά παρελθόν αλλά και μέλλον»
https://www.kathimerini.gr/931510/article/politismos/moysikh/h-paradosh-epiviwnei-giati-afora-parel8on-alla-kai-mellon

Δημήτρης Ρουσουνέλος: Η παράδοση είναι πέτρα που κυλάει
https://www.kathimerini.gr/1004192/article/gastronomos/gastronomia/h-paradosh-einai-petra-poy-kylaei

Σάντυ Τσαντάκη: Εχει θέση η παράδοση στη σύγχρονη ελληνική μόδα;

Γιώργος Λιάλιος: Μέσο προσέγγισης λαών η κοινή παράδοση

Μανόλης Πρατικάκης: H ελληνικότητα είναι αίσθημα ή συνείδηση;

Νίκος Ξυδάκης: Για έναν ανθρωπισμό χωρίς αυταπάτες

Άγγελος Στάγκος: Σύγχρονη μυθολογία

ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ (ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2004. Κ. Τσιρόπουλος, "Το παρελθόν και ο σύγχρονος άνθρωπος"
http://apps1.minedu.gov.gr/themata/them_glo_gen_c_hmer_epan_0604.pdf

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ 2008. Γ. Σεφέρης, "Δοκιμές"
http://apps1.minedu.gov.gr/themata/them_glo_gen_c_hmer_no_0806.pdf

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ 2015. Β. Λαμπρινουδάκης, "Εμείς και οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης"
http://apps1.minedu.gov.gr/themata/them_glo_gen_c_hmer_no_0806.pdf

ΠΑΡΑΔΟΣΗ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ
https://ekthesi.tumblr.com/paradosi_1
https://ekthesi.tumblr.com/paradosi_2

ΜΝΗΜΕΙΑ
https://ekthesi.tumblr.com/mnimeia_1
https://ekthesi.tumblr.com/mnimeia_2

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ: ΜΟΥΣΙΚΗ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

"Αγέλαστος Πέτρα". Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα. Μια περιπλάνηση δέκα σχεδόν χρονών στην Ελευσίνα, μια γνωριμία με τους κατοίκους της, ένας φόρος τιμής στην ιερότητα της. Η καταστροφή ήρθε με την εκβιομηχάνιση της.

Η Αγέλαστος Πέτρα (2000) είναι μία ταινία από τον σκηνοθέτη Φίλιππο Κουτσαφτή. Το κυρίως θέμα της ταινίας είναι η Ελευσίνα. Τα γυρίσματα της ταινίας διήρκεσαν 10 χρόνια. Η ταινία ακολουθεί τις ζωές ορισμένων κατοίκων της Ελευσίνας. Καθημερινοί, απλοί άνθρωποι παρελαύνουν μπροστά από τον φακό απαθανατίζοντας έτσι το κομμάτι της Ελευσίνας που κρατάνε μέσα τους.

     Στην αγέλαστο πέτρα κάθισε η θεά Δήμητρα όταν έψαχνε την Περσεφόνη. Στην Ελευσίνα, την πόλη των αρχαίων Μυστών. Η κάμερα τριγυρνάει στην πόλη και τη γύρω περιοχή. Τη γη των Ελευσίνιων Μυστηρίων, την πόλη της Δήμητρας και της Περσεφόνης που μετατράπηκε τις τελευταίες δεκαετίες από το τσιμέντο και την μόλυνση σε μια από τις υποβαθμισμένες –περιβαλλοντικά και κοινωνικά– περιοχές της Αθήνας. Εδώ όπου, σύμφωνα με το μύθο, πρωτοκαλλιεργήθηκαν τα θεία δώρα, τα δημητριακά, αναπτύχθηκαν και οι μεγαλύτερες βιομηχανίες της Ελλάδας, με καταστροφικές συνέπειες για την περιοχή και το ιερό.

     Οι συντελεστές κινηματογράφησαν αυτή την πόλη επί δέκα χρόνια. Παρακολουθούμε τα καθημερινά, ταπεινά και μεγαλειώδη και ανακαλύπτουμε κτερίσματα από το αρχαίο πρόσωπο, εντοιχισμένα στη σύγχρονη ζωή.  H Eλευσίνα είναι δυτικά, χώρος ιερός, σημείο και όριο για να δει κανείς τόσο τον κόσμο γύρω του όσο και τον εαυτό του. Η ταινία τιμήθηκε με το Πρώτο Bραβείο Ταινίας Τεκμηρίωσης στα Kρατικά Bραβεία Ποιότητας 2000, το Bραβείο καλύτερης ταινίας της Π.E.K.K. (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου), και Βραβείο Kοινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Πλειάδες - εκμάθηση παραδοσιακού τραγουδιού






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο/η είπε...