Ο πολιτισμός, σ. 112-114
Υποστηρικτικό υλικό: - Διαδραστική εφαρμογή, «Αθήνα 480-430: Πνευματική και πολιτιστική κίνηση», Φωτόδενδρο: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9161
Αρχιτεκτονική, Πλαστική, ζωγραφική, σ. 114-117.
Λέξεις –κλειδιά: Ιωνικός, δωρικός, κορινθιακός ρυθμός// αναγνώριση κύριων οικοδομημάτων Ακρόπολης και λειτουργίας τους (Παρθενώνα, Προπυλαίων, Ερέχθειου, Ναού Απτέρου Νίκης)// αρχιτέκτονας -οικοδόμημα: Ικτίνος, Καλλικράτης- Παρθενώνας, Μνησικλής- Προπύλαια// χαρακτηριστικά γλυπτικής 5ου αι., κύρια έργα //γνώση κύριων εκπροσώπων: Φειδίας, Μύρων, Πολύκλειτος // χαρακτηριστικά γλυπτικής 4ου αι., κύρια έργα //γνώση κύριων εκπροσώπων: Λύσιππος, Σκόπας, Πραξιτέλης // ζωγραφική (Απελλής, τοιχογραφίες βασιλικών τάφων Βεργίνας). Υποστηρικτικό υλικό:
-Αρχαίος ελληνικός ναός: «Πολυχρωμία» (με χρωματισμένα δωρικό, ιωνικό, κορινθιακό κιονόκρανο), Φωτόδενδρο: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8927
-Εικονική περιήγηση, «Τα μνημεία της Ακρόπολης», http://acropolis-virtualtour.gr/el.html
-«Αρχαίος ελληνικός ναός; Οπτικές διορθώσεις», Φωτόδενδρο: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8928
«Από τον αιγιακό πολιτισμό έως την ελληνιστική εποχή», Φωτόδενδρο: http://photodentro.edu.gr/lor/handle/8521/1818
-«Η τοιχογραφία της αρπαγής της Περσεφόνης», Η Αρχαία ελληνική τέχνη και η ακτινοβολία της, στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας: http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/history/art/page_125.html, ώστε να αναδειχθεί η τόλμη της ζωγραφικής απεικόνισης και υιοθέτησης αρχών προοπτικής.
-[Η αντίληψη για τα οικοδομήματα της αρχαίας Αθήνας και της Σπάρτης], Θουκυδίδης, Ιστορίαι, Α΄, 10: http://www.mikrosapoplous.gr/thucy/vivlia/vivlio1.htm
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
1. Η πρόσληψη των οικοδομημάτων της Ακρόπολης στην εποχή τους και σήμερα.
2. Επιλογή ενός έργου τέχνης και ανάδειξη των κύριων χαρακτηριστικών του.
3. Συζήτηση για τις τεχνικές γνώσεις και αισθητικές αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων.
Υποστηρικτικό υλικό: - Διαδραστική εφαρμογή, «Αθήνα 480-430: Πνευματική και πολιτιστική κίνηση», Φωτόδενδρο: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9161
Αρχιτεκτονική, Πλαστική, ζωγραφική, σ. 114-117.
Λέξεις –κλειδιά: Ιωνικός, δωρικός, κορινθιακός ρυθμός// αναγνώριση κύριων οικοδομημάτων Ακρόπολης και λειτουργίας τους (Παρθενώνα, Προπυλαίων, Ερέχθειου, Ναού Απτέρου Νίκης)// αρχιτέκτονας -οικοδόμημα: Ικτίνος, Καλλικράτης- Παρθενώνας, Μνησικλής- Προπύλαια// χαρακτηριστικά γλυπτικής 5ου αι., κύρια έργα //γνώση κύριων εκπροσώπων: Φειδίας, Μύρων, Πολύκλειτος // χαρακτηριστικά γλυπτικής 4ου αι., κύρια έργα //γνώση κύριων εκπροσώπων: Λύσιππος, Σκόπας, Πραξιτέλης // ζωγραφική (Απελλής, τοιχογραφίες βασιλικών τάφων Βεργίνας). Υποστηρικτικό υλικό:
-Αρχαίος ελληνικός ναός: «Πολυχρωμία» (με χρωματισμένα δωρικό, ιωνικό, κορινθιακό κιονόκρανο), Φωτόδενδρο: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8927
-Εικονική περιήγηση, «Τα μνημεία της Ακρόπολης», http://acropolis-virtualtour.gr/el.html
-«Αρχαίος ελληνικός ναός; Οπτικές διορθώσεις», Φωτόδενδρο: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8928
«Από τον αιγιακό πολιτισμό έως την ελληνιστική εποχή», Φωτόδενδρο: http://photodentro.edu.gr/lor/handle/8521/1818
-«Η τοιχογραφία της αρπαγής της Περσεφόνης», Η Αρχαία ελληνική τέχνη και η ακτινοβολία της, στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας: http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/history/art/page_125.html, ώστε να αναδειχθεί η τόλμη της ζωγραφικής απεικόνισης και υιοθέτησης αρχών προοπτικής.
-[Η αντίληψη για τα οικοδομήματα της αρχαίας Αθήνας και της Σπάρτης], Θουκυδίδης, Ιστορίαι, Α΄, 10: http://www.mikrosapoplous.gr/thucy/vivlia/vivlio1.htm
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
1. Η πρόσληψη των οικοδομημάτων της Ακρόπολης στην εποχή τους και σήμερα.
2. Επιλογή ενός έργου τέχνης και ανάδειξη των κύριων χαρακτηριστικών του.
3. Συζήτηση για τις τεχνικές γνώσεις και αισθητικές αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο/η είπε...