Σελίδες

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018

Έκθεση Β΄ Λυκείου: Σχετικά με το χαρακτηρισμό ατόμου, τις στερεότυπες αντιλήψεις, το φυλετικό και κοινωνικό ρατσισμό

Α. Παρουσιάσεις -Διαδραστικά βιβλία
- ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7025?locale=el

ΑΞΟΝΑΣ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
ΚΕΙΜΕΝΟ: Η ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
http://www.study4exams.gr/mod_greek/course/view.php?id=192#2

ΑΞΟΝΑΣ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΘΕΜΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΜΦΥΛΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΤΑ ΕΜΦΥΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ: ΜΗΠΩΣ ΤΑ «ΚΟΡΙΤΣΙΣΤΙΚΑ» ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ;
http://www.study4exams.gr/mod_greek/course/view.php?id=196

- ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ
http://www.isotita.gr/

- Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας
https://kethi.gr/

- Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για την Ισότητα των Φύλων
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/?uri=LEGISSUM:c10938

- Εκπαιδευτική Πύλη για θέματα ισότητας των Φύλων
http://www.isotita-epeaek.gr/

- ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1948
http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/Language.aspx?LangID=grk

- ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Δείτε τα άρθρα που αφορούν τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma

Θεματικοί κύκλοι: Η έλλειψη ανεκτικότητας και ο κοινωνικός αποκλεισμός
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C130/601/3949,17600/

Παιδαγωγικά εργαστήρια:
http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/Racism/0_6racism.pdf
Εργαστήρι 1: «Οι διαφόρων ειδών Άλλοι»
http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/0_7racism.pdf
«Είμαι ρατσιστής; Ένα καθημερινό τεστ»
http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/1_5racism.pdf
«Να είσαι Έλληνας πρόσφυγας στην Ελλάδα»
http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/1_9racism.pdf
«Να είσαι Έλληνας μετανάστης στην Αμερική και αλλού»
http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/2_9racism.pdf




H γενετική είναι… αντιρατσίστρια
H ομοιότητα μεταξύ των ανθρώπων είναι αυταπόδεικτο γεγονός: Όλοι οι άνθρωποι μοιάζουμε σε τέτοιο βαθμό, ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι ανήκουμε στο ανθρώπινο είδος. Tαυτόχρονα όμως διαφέρουμε σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μπορεί κανείς να ξεχωρίσει εύκολα τον έναν από τον άλλον. Aναζητώντας το ποσοστό του γενετικού υλικού μας, το οποίο είναι υπεύθυνο για τις ομοιότητες μεταξύ μας, οι επιστήμονες συνέκριναν τμήματα DNA από ανθρώπους διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών. H σύγκριση κατέδειξε ότι ο Homo sapiens αποτελεί ένα εξαιρετικά ομοιογενές είδος: Δύο οποιοιδήποτε άνθρωποι, ανεξάρτητα από την προέλευσή τους, είναι γενετικά ταυτόσημοι κατά 99,9%. Tο υπόλοιπο 0,1% είναι αυτό που κάνει τον καθένα από μας ξεχωριστό.
Aκόμα και μεταξύ ατόμων με εμφανώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, τα οποία κατά παράδοση χρησιμοποιούνται για την κατηγοριοποίησή μας (χρώμα δέρματος, ματιών…) οι ομοιότητες είναι τεράστιες. Oι συγκριτικές μελέτες του DNA κατέδειξαν ότι τα χαρακτηριστικά αυτά ελέγχονται από μικρό αριθμό γονιδίων, τα οποία μεταλλάχτηκαν ως ανταπόκριση στις περιβαλλοντικές συνθήκες. Έτσι, οι πληθυσμοί που κατοικούν γύρω από τον Iσημερινό ανέπτυξαν σκούρο χρώμα, ώστε να προστατεύονται από την αυξημένη, στις περιοχές αυτές, υπεριώδη ακτινοβολία. Aντίθετα, οι πληθυσμοί που εξελίχτηκαν γύρω από τους πόλους ανέπτυξαν διάφανο λευκό δέρμα, προκειμένου να μπορούν να εκμεταλλευτούν το λιγοστό φως για την παραγωγή βιταμίνης D.
Iωάννα Σουφλερή, ένθετο «BHMASCIENCE», εφημ. TO BΗΜΑ, 2003


Β. Διαδικτυακό υλικό:
Διδακτικό Υλικό για τους Θεματικούς Κύκλους της Β’ Λυκείου
http://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/EL893119/Didaktiko_Yliko_%20%CE%92%20%CE%9B%CE%A5%CE%9A%CE%95%CE%99%CE%9F%CE%A5%20%CE%95%CE%9A%CE%98%CE%95%CE%A3%CE%97.pdf

-Έκθεση Β΄ Λυκείου: Ρατσισμός


-ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ.

- Έκθεση Β΄ Λυκείου: Στερεότυπα

- Έκθεση Β΄ Λυκείου: Ισότητα των δύο φύλων 

- Έκθεση Β΄ Λυκείου: Τα στερεότυπα των φύλων στα παιδιά

-Έκθεση Β΄ Λυκείου: Υπερβαίνοντας τα στερεότυπα

-Έκθεση Β΄ Λυκείου: Ρατσισμός [Τράπεζα Θεμάτων]
http://latistor.blogspot.gr/2014/12/blog-post_2.html

Γ. Θέμα Πανελληνίων εξετάσεων
Δ. Κείμενα:
-Κορνήλιος Καστοριάδης: Οι ρίζες του μίσους
https://antikleidi.com/2013/07/15/misos-kastoriadis/

-Μάνος Χατζιδάκις: Ο νεοναζισμός δεν είναι οι άλλοι
https://antikleidi.com/2012/05/07/nazi_xatzi/

-Νίκος Δήμου: Μην υποτιμάτε το ρατσισμό μέσα σας
https://antikleidi.com/2013/05/31/racicm/

-Δώδεκα καλλιτέχνες σκιτσάρουν για το ρατσισμό
https://antikleidi.com/2013/05/30/12antiratsistcomic/



 - «

-Πρωτοβουλία για την Αποϊδρυματοποίηση»

- Ο ρατσισμός της χοντροφοβίας

Αυτό το άδειο βλέμμα στον καθρέφτη μου κάπου το ξέρω καλά από παλιά Nα με κοιτάει όπως οι γκρίζες οι κοπέλες που μ' αγάπησαν κάτι χλωμές κάτι χοντρούλες με γυαλιά


-Άλλο το αγόρι κι άλλο το κορίτσι… Ο σεξισμός στα social media
http://tvxs.gr/news/internet-mme/allo-agori-ki-allo-koritsi-o-seksismos-sta-social-media

- Συσπειρώσεις που εκτρέφουν μίσος

-Η δαμόκλειος σπάθη της μισαλλοδοξίας

- Τσιγγανοφοβία. Ο τελευταίος αποδεκτός ρατσισμός;

- AIDS: Γιατρεύοντας την άγνοια


- Η ευκολία του θυμού και της απαξίωσης

-O καθημερινός σεξισμός σε 11 σκίτσα
http://antikleidi.com/2014/09/05/8plus3stereotypa/

- Σεξισμός και ρατσισμός - Τα νέα ουγγρικά σχολικά βιβλία διδάσκουν όλα όσα δεν θέλεις να μάθει το παιδί σου

-Ραφαηλίδης – Οικονομικές κρίσεις και ρατσισμός

-Το πείραμα των πρώτων εντυπώσεων: Πόσο ρατσιστές είμαστε;
https://www.huffingtonpost.gr/2015/03/21/story_n_6910118.html

Πολιτική ορθότητα και ρατσισμός
http://www.efsyn.gr/arthro/politiki-orthotita-kai-ratsismos

Μπάλα και Ναζί, δεν πάνε μαζί


Ο ρατσισμός δεν είναι ποτέ τρυφερός…

Διακρίσεις σε ΑΜΕΑ:
https://xenesglosses.eu/2014/10/plousio-ekpaideutiko-yliko-gia-ton-ratsismo-kai-ti-diaforetikotita/
Οι δάσκαλοι στη θέση των μαθητών και οι μαθητές σωστοί δάσκαλοι!
https://symvstathmos.wordpress.com/2014/07/23/
«Έχω 99 προβλήματα. Η εγκεφαλική παράλυση είναι μόνο ένα απ’ αυτά!»
https://symvstathmos.wordpress.com/2014/01/29/
«Ο κόσμος είναι επικίνδυνος εξαιτίας αυτών που δεν αντιδρούν»
Οι απεριόριστες ανθρώπινες δυνατότητες στο «Τσίρκο της Πεταλούδας»
https://symvstathmos.wordpress.com/2013/11/08/

«Λευκή Γυναίκα εθεάθη με Έλληνα!» Ρατσισμός στο πρόσωπο των Ελλήνων μεταναστών
https://symvstathmos.wordpress.com/2013/08/31/





Ε. Προτεινόμενες ταινίες
Katzelmacher – Ο Έλληνας Γείτονας
https://bigecran.wordpress.com/2013/12/17/katzelmacher/









 Night and Fog from UMSchoolOfCommunication on Vimeo.







<

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο/η είπε...