ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ - ΔΗΜΟΤΙΚΙΣΜΟΣ
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_d2/index.html
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/history/thema_12/index.html
http://users.sch.gr/symfo/sholio/istoria/kimena/1930.dimotikismos.htm
http://tvxs.gr/news/
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_d2/index.html
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/history/thema_12/index.html
http://users.sch.gr/symfo/sholio/istoria/kimena/1930.dimotikismos.htm
http://tvxs.gr/news/
Αναλφαβητισμός from Demirakou M
Δείτε επίσης:
http://latistor.blogspot.gr/2015/05/blog-post_44.html
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A110/246/1823,5877/extras/texts/indexb_1_analfavit_ekebi.pdf
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A110/246/1823,5877/extras/texts/indexb_1_analfav_kathimerini.html
Μια σκέψη για τον 21ο αιώνα
Δείτε επίσης:
http://latistor.blogspot.gr/2015/05/blog-post_44.html
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A110/246/1823,5877/extras/texts/indexb_1_analfavit_ekebi.pdf
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A110/246/1823,5877/extras/texts/indexb_1_analfav_kathimerini.html
Μια σκέψη για τον 21ο αιώνα
Η ανθρωπότητα μπαίνει στη νέα χιλιετία κουβαλώντας
τρεις θανάσιμες αντιθέσεις. Η πρώτη αντίθεση, σε οικουμενική
κλίμακα: τα 2/3 του πληθυσμού της γης ζουν κάτω από το όριο φτώχειας, ενώ το
υπόλοιπο 1/3 εντείνει την καταλήστευση του τρίτου κόσμου, που, ιδιαίτερα στην
περίπτωση της εκμετάλλευσης των παιδιών, έχει πάρει εγκληματικές διαστάσεις και
μορφές. Η δεύτερη αντίθεση, στο δυτικό κόσμο, όπου η Δημοκρατία γίνεται όλο και
πιο τυπική, αφού η εξουσία συγκεντρώνεται σε όλο και πλουσιότερους, όλο και
μικρότερους ολιγαρχικούς κύκλους, κυρίως οικονομικούς, που στηρίζουν κάθε μέρα
και περισσότερο τη δύναμή τους στους εξοπλισμούς, στο στρατό και στον πόλεμο.
Τέλος, η τρίτη αντίθεση αφορά τον ίδιο τον άνθρωπο με την παγκυριαρχία του
λογικού – επιστημονικού επί του ψυχικού – πνευματικού. Η τεράστια πρόοδος στο
χώρο της ηλεκτρονικής τείνει να εξαφανίσει τις ανθρώπινες κατακτήσεις του
πνεύματος και της τέχνης, ανατρέποντας την πνευματική και
ψυχική ισορροπία του ανθρώπου, ο οποίος, χωρίς ψυχική και πνευματική τροφή,
χωρίς τέχνη και μόνο με τη λογική των κομπιούτερς, κινδυνεύει να
μεταβληθεί σε δυστυχισμένο τέρας. Για να εξαλειφθούν
έγκαιρα οι τρεις αυτές μεγάλες αντιθέσεις – παγίδες – πληγές, πριν μας
οδηγήσουν σε μεγάλες τραγωδίες, εύχομαι η αρμονία που
εκφράζει τόσο τέλεια η Ακρόπολη κι ο Παρθενώνας να φωτίσει τις επερχόμενες
γενιές, ώστε να σκύψουν πάνω στον άνθρωπο με πνεύμα ευθύνης και δικαιοσύνης,
εξασφαλίζοντας τα μέγιστα αγαθά: ειρήνη και δημοκρατία.
Από την
εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ»
Μίκης Θεοδωράκης
ΔΙΑΒΑΣΤΕ:
- H αναλφάβητη υπερδύναμη
- Νέα έκθεση-σοκ για μαθητές
- Σημαντικά δομικά προβλήματα στην εκπαίδευση των μαθητών στα ελληνικά σχολεία
- Παιδικός αναλφαβητισμός στη σκιά «χρυσών» εξορύξεων
- Η «Μπλε Φάλαινα» και ο ψηφιακός αναλφαβητισμός
- Τα τρία μονοπάτια κατά των ψευδών ειδήσεων
- Πολιτικός και κοινωνικός αναλφαβητισμός
- Μαθητικός αναλφαβητισμός
- Αν ο λειτουργικός αναλφαβητισμός ήταν βίντεο θα ήταν αυτό
Ακούστε:
Δείτε:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο/η είπε...