Σελίδες

Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Ενδοσχολικές εξετάσεις: Στις 19 Μαΐου 2015 το γ1/γ2 του γυμνασίου Μανιάκων θα εξεταστεί στις γραπτές κι απολυτήριες εξετάσεις στο μάθημα της Ιστορίας (Νεότερη και Σύγχρονη). Καλή δύναμη και καλή επιτυχία... Για τυχόν απορίες, διευκρινίσεις μπορείτε να διατυπώσετε σχετικές ερωτήσεις.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΤΕΡΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ε Ν Ο Τ Η Τ Α  1
Η  ε π ο χ ή  τ ο υ  Δ ι α φ ω τ ι σ μ ο ύ
Ε Ν Ο Τ Η Τ Α 3
Η έκρηξη και η εξέλιξη της γαλλικής επανάστασης (1789-1794)



ΚΕΦΑΛΑΙΟ  ΔΕΥΤΕΡΟ
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟY 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΔYΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟY ΦΙΛΕΛΕYΘΕΡΙΣΜΟY ΣΤΗΝ ΕYΡΩΠΗ
Ε Ν Ο Τ Η Τ Α 5
Ο ελληνισμός από τα μέσα του 18ου αι. έως τις αρχές του 19ου αι.
Ε Ν Ο Τ Η Τ Α 7
Η Φιλική Εταιρεία και η κήρυξη της ελληνικής επανάστασης στις παραδουνάβιες ηγεμονίες
Ε Ν Ο Τ Η Τ Α 8
Η εξέλιξη της ελληνικής επανάστασης (1821-1827)
Ε Ν Ο Τ Η Τ Α 9
Πρώτες προσπάθειες των επαναστατημένων Ελλήνων για συγκρότηση κράτους
Ε Ν Ο Τ Η Τ Α 10
Ελληνική επανάσταση και Ευρώπη


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡYΣΗ ΤΟY ΕΩΣ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟY 20ού ΑΙΩΝΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 17
Ο Ι. Καποδίστριας ως κυβερνήτης της Ελλάδας (1828-1831).
Η ολοκλήρωση της ελληνικής επανάστασης (1829)
ΕΝΟΤΗΤΑ 18
Από την άφιξη του Όθωνα (1833) έως την 3η Σεπτεμβρίου 1843
ΕΝΟΤΗΤΑ 19
Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα (1862)
ΕΝΟΤΗΤΑ 20
Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί (1909)
ΕΝΟΤΗΤΑ 22
Τα Βαλκάνια των αλληλοσυγκρουόμενων εθνικών επιδιώξεων
(μόνο το Μακεδονικό ζήτημα κι ο μακεδονικός αγώνας)
ΕΝΟΤΗΤΑ 23
Η ελληνική οικονομία και κοινωνία κατά τον 19ο αιώνα



ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ
Η Ελλάδα από το κίνημα στο Γουδί (1909) έως το τέλος των βαλκανικών πολέμων (1913)
ΕΝΟΤΗΤΑ 27
Το κίνημα στο Γουδί (1909)
ΕΝΟΤΗΤΑ 29
Οι βαλκανικοί πόλεμοι (1912-1913)
ΕΝΟΤΗΤΑ 30
Η Ελλάδα και τα Βαλκάνια αμέσως μετά τους βαλκανικούς πολέμους

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ
Ο Α‘ Παγκόσμιος πόλεμος και η ρωσική επανάσταση (1914-1918)
ΕΝΟΤΗΤΑ 31
Τα αίτια, η έκρηξη και τα μέτωπα του Α‘ Παγκόσμιου πολέμου
ΕΝΟΤΗΤΑ 32
Η Ελλάδα στον Α‘ Παγκόσμιο πόλεμο – Ο Εθνικός Διχασμός
ΕΝΟΤΗΤΑ 33
Η ρωσική επανάσταση

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ
Ο μικρασιατικός πόλεμος (1919-1922)
ΕΝΟΤΗΤΑ 38
Ο μικρασιατικός πόλεμος (1919-1922)
ΕΝΟΤΗΤΑ 39
Εξελίξεις σε Ελλάδα και Τουρκία μετά τον μικρασιατικό πόλεμο

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟY ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟY (1919-1939)
ΕΝΟΤΗΤΑ 42
Πολιτικές διαστάσεις της κρίσης του 1929

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΚΑΤΟ 
Ο Β‘ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 45
Τα προμηνύματα και τα αίτια του Β‘ Παγκόσμιου πολέμου
ΕΝΟΤΗΤΑ 46
Ο Β‘ Παγκόσμιος πόλεμος
ΕΝΟΤΗΤΑ 47
Η συμμετοχή της Ελλάδας στον Β‘ Παγκόσμιο πόλεμο
ΕΝΟΤΗΤΑ 48
Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση


ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΩ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ;

7 σχόλια:

  1. Ποια είναι τα αίτια της μικρασιατικής καταστροφής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτή η ερώτηση μπορεί να τεθεί στο Β΄ μέρος των ερωτημάτων που αφορά τις πηγές. Τα αίτια μπορεί σχηματικά να ταξινομηθούν σε τρεις ενότητες. Πολιτικά: Ο εθνικός διχασμός είχε ξεκινήσει από το 1915 και βρισκόταν σε μεγάλη ένταση στη διάρκεια της εκστρατείας. Εξορία φιλοβασιλικών στην Κορσική, απόπειρα δολοφονίας Βενιζέλου στο Παρίσι (1920), εκλογές Νοεμβρίου 1920, ήττα Βενιζελικών, επάνοδος Κωνσταντίνου. Η ελληνική κοινωνία βαθύτατα διαιρεμένη δίνει τον αγώνα στο μικρασιατικό μέτωπο. Στρατιωτικά: Ήδη από τα χρόνια του Βενιζέλου (1919-1920) η προώθηση σε βάθος 150 χιλιομέτρων από τα παράλια του ελληνικού στρατού, τον καθιστούσε ευάλωτο στις αντάρτικες ενέργειες του τουρκικού εθνικιστικού κινήματος. Στη συνέχεια μετά την επάνοδο του Κωνσταντίνου και με την αλλαγή της ηγεσίας του στρατεύματος από απόστρατους στρατιωτικούς, ανθρώπους του βασιλιά, το αποτέλεσμα είναι η εκστρατεία στο Σαγγάριο, η ανακοπή της ελληνικής προέλασης στη γραμμή Εσκί Σεχίρ, Κιουτάχεια, Αφιόν Καραχισάρ. Για ένα χρόνο ο ελληνικός στρατός παρέμεινε οχυρωμένος σ' αυτή τη ζώνη, ενώ θα μπορούσε να τραβηχτεί και να υπερασπίσει τη ζώνη της Σμύρνης και τα εδάφη της Ανατολικής Θράκης. Διπλωματικά: Η επάνοδος του Κωνσταντίνου έδωσε το πρόσχημα στους συμμάχους της Αντάντ (Ιταλία, Γαλλία) να υποστηρίξουν απροκάλυπτα το κεμαλικό κίνημα. Η Σοβιετική Ένωση εξαιτίας της εκστρατείας της Ουκρανίας στην οποία συμμετείχε ελληνικός στρατός, αλλά κι επειδή θεωρούσε την ελληνική παρουσία στη Μικρασία ως έκφραση του αγγλικού παράγοντα στήριξε επίσης τους κεμαλικούς. Η Αγγλία μόνο παρέμεινε σύμμαχος, αλλά κι εκείνη εκμεταλλευόμενη την ελληνική στρατιωτική παρουσία προκειμένου να κρατήσει τις θέσεις της στα στενά. Οικονομικά: Η Ελλάδα δεν μπορούσε να χρηματοδοτήσει τον πόλεμο στη Μικρασία, καθώς δεν ήταν σε θέση να συνάψει νέα δάνεια, γιαυτό και προέβη στη διχοτόμηση του νομίσματος. Τέλος, η διαρκώς αυξανόμενη δύναμη του κεμαλικού κινήματος αποτέλεσε έναν ακόμη παράγοντα που οδήγησε στην ήττα του ελληνικού εγχειρήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πόσες ερωτήσεις μπαίνουν και με ποια σειρά; Πόσες πηγές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ιστορία:
    Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο ορίζεται, τροποποιουμένης ως προς αυτό το μάθημα της διάταξης της περίπτωσης ΙΑ` του άρθρου 3 του Π.Δ. 508/77 (ΦΕΚ 161 Α), ως ακολούθως :
    Δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων Α και Β. Η ομάδα Α περιλαμβάνει πέντε ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις τρεις. Η ομάδα Β περιλαμβάνει τέσσερις ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις δύο. Οι ερωτήσεις μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα.
    Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες (4 Χ 5=20). Η Ομάδα Α περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν τη γνώση και την κατανόηση της ιστορικής ύλης που διδάχθηκαν οι μαθητές/τριες (εξήγηση ιστορικών όρων και εννοιών, περιγραφή ή ταξινόμηση ιστορικών γεγονότων, φαινομένων ή περιόδων, κατανόηση ή συνοπτική απόδοση του περιεχομένου μιας γραπτής ή εικαστικής ιστορικής πηγής, κατανόηση και περιγραφή των σχέσεων που υφίστανται ανάμεσα σε διαφορετικά ιστορικά γεγονότα, φαινόμενα κ.λ.π.).
    Η Ομάδα Β περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν την ικανότητα των μαθητών/τριών να αναλύουν στοιχεία και σχέσεις, να αξιολογούν τη δράση προσώπων ή ομάδων με βάση συγκεκριμένο κριτήριο, να συνθέτουν ιστορικά δεδομένα.
    Στη Γ` τάξη Γυμνασίου μπορεί να τίθεται και ερώτηση που αναφέρεται στη διάκριση ανάμεσα στην αντικειμενική ιστορική πληροφορία και στην υποκειμενική γνώμη που εκτίθεται σε μια ιστορική πηγή κ.λ.π.
    Και στις δύο ομάδες ερωτήσεων μπορεί να δίνεται στους/στις μαθητές/τριες φωτοτυπημένο ιστορικό υλικό προς επεξεργασία. Το υλικό αυτό δεν είναι υποχρεωτικό να προέρχεται αποκλειστικά από το σχολικό τους βιβλίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τελικα τα 31,32,33 να τα διαβασουμε;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θερμά συγχαρητήρια για τη δουλειά σας και σας ευχαριστούμε πάρα πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ο/η είπε...